Kapitánem na den 2026

Originální

Vítejte na palubě

Neobyčejná plavba s vlastnoručně řízenou motorovou lodí z Prahy Holešovic do Roztok a zpět. Nepotřebujete žádný kapitánský průkaz ani zkoušky, přesto se můžete vydat s vlastnoručně řízenou motorovou lodí na plavbu z Prahy do Roztok a zpět. Jedinečné zažitky za kormidlem jsou dostupnější, než si myslíte. Pečlivě naplánovaná trasa je zárukou zcela originálního výletu, předplavební příprava s akcentem na maximální bezpečnost zcela eliminuje veškeré případné obavy. Jediná bezprůkazová kajutová motorová loď v Praze! Staňte se na jeden krásný den opravdovým kapitánem motorové lodě.

Základní parametry pronájmu plavidla:

Jednodenní výpůjčka kajutové motorové lodě, k jejímuž řízení nepotřebujete průkaz ani zkoušky.

  • Trasa: P. Holešovice - Roztoky a zpět
  • Délka plavby: 4 - 6 hodin
  • Počet členů posádky: 2 - 3 osoby + dítě
  • Cena včetně paliva: 8 000,- Kč
  • Vratná kauce: 10 000,- Kč
  • Čas vyplutí (předávky lodě): 10:00 h
  • Čas připlutí (odevzdávky lodě): 16:00 h
  • Typ lodě: Beenakker 700 "Elisabeth"
  • Motor: Mercury F10
  • Provozní doba: denně od 15.3 do 28.10.

K řízení nepotřebujete žádný průkaz ani zkoušky. Plavba z Prahy do Roztok a zpět je natolik dlouhá, abyste si jí pořádně užili a pořádně si zakormidlovali, na druhou stranu je natolik krátká, že nepřestane bavit ani nejmenší plavčíky a plavčice. Ideální rodinný výlet na krásný den. Váš koráb je připraven vyplout na cesty...

Loď Beenakker 700 "Elisabeth": holandská kajutová loď pro 3-4 osoby. Délka 7m, šířka: 2,45m, ponor: 0,6m. Doporučená obsaditelnost 3 osoby, maximální obsaditelnost 4 osoby. Motor závěsný benzinový Mercury F10 EL s celkovým výkonem 7,4 kW. Startování elektrické, řízení kormidelním kolem. Chemický záchod, malá kajuta v přídi s ležením pro 2 osoby .

Opravdu nemusím mít žádný kapitánský průkaz?

Nepotřebujete vůbec nic, žádný průkaz, žádné zkoušky... Vše vás naučíme. Stačí chuť stát se kapitánem vlastní lodě a vyrazit vstříc lodním dobrodružstvím. Ideální též jako zkušební plavba před delší dovolenou na lodi v zahraničí či tuzemsku. Vzhůru do světa mořeplavců :-)

spokojených klientů v sezónách 2023 a 2024

23 let fungování společnosti

cena pronájmu včetně paliva

dní provozu v plavební sezóně 2026

Pro koho je tato plavba vhodná

Jednodenní pronájem bezprůkazové lodě je ideálním zážitkovým výletem pro rodiny, party kamarádů, přátel, kolegů všech věkových kategorií. Plavba je skvělá rovněž pro všechny vůdce malých plavidel, kteří již dlouho neseděli za kormidlem a chtějí si své dovednosti "oprášit". Loď, přístupové molo ani nácestná zastavení však nejsou bohužel bezbariérová, lodní putování tak není příliš vhodné pro tělesně hendikepované. Stejně tak, prosím, rozmyslete, jestli je dobrý nápad brát na palubu vašeho pejska či jiného domácího mazlíčka.

Rodiny s dětmi100%
Party přátel či kolegů 100%
Vůdci malých plavidel, kteří si potřebují své dovednosti "oprášit" 100%
Domácí mazlíčci 30%
Tělesně hendikepované osoby 20%
Aquafobici 0%
Tip na super dárek: Dárková poukázka "Kapitánem na den"

Popis plavební trasy

Po předávce plavidla a nezbytném zaškolení vyplouváte z přístavu Praha Holešovice na volnou řeku. Holešovický přístav začala budovat firma Lanna již roku 1892, své podoby obchodního přístavu však nabyl až v letech 1905 - 1910. Největšího rozmachu přístav dosáhnul v letech 1940 - 1960. Od roku 1990 význam říčního přístavu upadal, postupně zmizelo nákladové nádraží i většina objektů přístavu přilehlých k ulici Jankovcova. Nahradila je moderní bytová výstavba, jejíž rozvoj v rámci velkorysého developerského projektu stále pokračuje a mění tak tvář celého území k nepoznání. V malé míře však přístav stále slouží svému účelu, zejména pro občasnou překládku štěrkopísků deponie a opravy plavidel. V neposlední řadě plní přístav funkci ochrannou a je jedním ze dvou míst v Praze, kam se schovávají malé i velké lodě před případnou povodní. Funkce ochranného přístavu možná zůstane zachována i do budoucna.

Přístav Praha Holešovice

Říční km 48,2

V místě nalodění zajistíme po dobu plavby bezplatné parkování vašeho automobilu. Předávka začíná, není-li individuálně domluveno jinak, vždy v 10:00 hodin, a to v přístavu Praha Holešovice. Stanoviště lodě nemá konkrétní adresu, která by se dala zadat do navigace. Při objednávce Vám zašleme vyjma všech dalších informačních materiálů i GPS souřadnice a podrobný plánek příjezdu do přístavu.

Přístavní bazén, kterým poplujete v celé délce, měří bezmála jeden kilometr. Zajímavý kontrast současné architektury a původního industriálu z počátku dvacátého století. Přístav v současné době spravuje společnost České přístavy a.s.

Vplutí na řeku

Říční km 47,3

Zvolněte, dejte přednost ostatním lodím, vplouváte na "hlavní"

Ihned po vyplutí z přístavního bazénu na řeku můžete obdivovat jediný funkční vltavský maják. Vybudovali ho v roce 2011 nadšenci z klubu vodních motoristů na Libeňském ostrově a je konstruován tak, aby jeho světelný tok zaručoval za naprosté tmy viditelnost minimálně na 5 km. Označuje dělení plavební dráhy mezi hlavní směr do centra a směr do slepých libeňských ramen na pravém břehu.

Železniční most, most Barikádníků, Trojský most

Říční km 47,1 - 46,3

Po vplutí na řeku se plavební dráha rozšíří, jste na nejširším úseku celé plavby.

Před přídí vaší lodě se objeví železniční most z roku 1976, jehož zajímavostí je fakt, že nebyl nikdy oficiálně pojmenován, most Barikádníků a nový Trojský most, který byl zprovozněn v souvislosti s výstavbou tunelového komplexu Blanka. Trojský most byl slavnostně otevřen dne 4. října 2014, jeho délka je 262 metrů a rozpětí oblouku hlavního pole činí rovných 200 metrů. Trojský most nahradil provizorní tramvajový most zvaný "Rámusák", jehož zbytky můžete zahlédnout na levém břehu o dalších cca 200 m dále v říčním km 46,16. Je zde vybudována vyhlídka, kde bylo zachováno asi 5m tramvajových kolejí.

Plavební kanál Trója - Podbaba

Říční km 45,8 - 42,9

Vjezd do plavebního kanálu u levého břehu, sledujte plavební znaky

Plavební kanál Trója - Podbaba má délku 3,2 km a byl postaven v letech 1899–1902 v rámci projektu splavnění Vltavy mezi Prahou a Mělníkem, který iniciovala Průmyslová jednota v Praze. Stavba, provedená firmou A. Lanna podle projektu "Komise pro kanalisování Labe a Vltavy", stála ve své době přes 4 miliony korun. Šíře kanálu na hladině je 30m. Při vjezdu na kanál si povšimněte po pravé straně roztomilé větrné korouhvičky ve tvaru rybičky.

Výstavba plavebního kanálu změnila obrys Císařského ostrova, původní meandrující rameno bylo zaslepeno a přeměněno v parkové jezírko Malá říčka. Plavebnímu kanálu se též někdy říká Trojský, Bubenečký, případně kanál Podbaba. V roce 2017 bylo v souvislosti s výstavbou nové čistírny odpadních vod vybudováno na plavebním kanálu malé nákladní překladiště. Kanál přetínají tři mosty. Dva z nich byly v letech 2021-2022 prakticky zcela zbourány a postaveny znova. Nejzajímavějším z mostů je třetí, poslední. Železný most byl původně používán pro polní dráhu z historické čistírny odpadních vod sloužící k odvozu kalů. V rámci rekonstrukce se na něj v roce 2023 vrátily po šedesáti letech zpět úzké koleje o rozchodu 600 mm. Na plavebním kanále jsou zřízené dvě výhybny, které usnadńují potkávání velkých plavidel. Protože voda z kanálu slouží k pohonu turbín dvou vodních elektráren, není zde voda stojatá, ale teče obdobnou rychlostí, jako v hlavním řečišti.

Plavební komora Podbaba

Říční km 43,3

Po třech kilometrech poklidné plavby ospalou Stromovkou vás přivítá plavební komora Praha Podbaba

Zdymadlo bylo, stejně jako plavební kanál a přístav Praha Holešovice, postaveno firmou Lanna, a to v letech 1899 - 1902. Po rekonstrukci probíhající v letech 1996 - 1998 má plavební komora nový velín, který navrhli architekti Eduard Schleger a Lukáš Liesler. Zdymadlo je tvořeno dvojicí souběžných plavebních komor, přičem pravá komora, tzv. "velká", má délku 135 metrů a šířku 12 metrů, komora levá, tzv. „malá“, má délku 69 metrů a šířku 11 metrů. Zajímavostí velké plavební komory je její napouštění poklopovými „Čábelkovými“ vraty sklopnými proti vodě (malá komora je plněna klasicky obtoky). Ve většině případů se budete proplavovat komorou malou. Výška komor je 8,5 metru, rozdíl hladin 5,5 metru. Při rekonstrukci v devadesátých letech dvacátého století bylo nalezeno pouzdro s historickým svědectvím o návštěvě císaře Františka Josefa I. na stavbě tohoto vodního díla. Od roku 1995 je na plavební komoře v provozu malá vodní elektrárna. Dvě Kaplanovy přímoproudé turbíny jsou umístěny do bočních zdí velké plavební komory.

  • Kontakt na obsluhu komory: 724 719 205
  • Provozní doba: denně 7 - 17 h

Vyplutí z plavební komory, vyplutí na řeku

Říční km 43,1 - 42,9

Zbývá 200m dolního plavebního kanálu a jste opět na volné řece

Po vyplutí z plavební komory budete proplouvat dolním plavebním kanálem, kde Vás upoutá loděnice a opravárenská základna EVD/PPS s řadou zakotvených lodí a suchým dokem. V okamžiku, kdy se zprava opět připojí tok řeky, přetnete trasu nejvyužívanějšího pražského přívozu P2 spojujícího okraj Dejvic s okrajem protilehlé čtvrti Troja. Přívoz jezdí celoročně, jeho provoz byl obnoven 1.6.2006

Sedlec, Podzámčí, konec Prahy

Říční km 40,5

Následující úsek řeky Vltavy je velice romantický.

Na levém břehu uvidíte obec Sedlec, která byla připojena k Praze v roce 1923, na břehu pravém pak malou osadu Zámky, formálně spadající pod čtvrť Bohnice s viniční usedlostí Tříkrálka. Skalnatá stráň, která se strmě vypíná nad řekou, je přírodní rezervací. Již podruhé překřížíte cestu přívozu, tentokráte přívozní lince P1 Zámky - Sedlec. Přívoz byl obnoven o rok dříve, než přívoz v Podbabě, tzn. k 1.6.2005. V létě je oblast oblíbeným cílem cyklistů. Pokud byste chtěli obdivovat tento překrásný úsek řeky z ptačí perspektivy, nabízí se populární Bohnická vyhlídka. Drahanský potok, vlévající se do Vltavy na pravém břehu, znamená definitivní konec hlavního města a také i nejníže položené místo v Praze, nacházející se v nadmořské výšce 176 metrů. Plavební dráha se přimyká k pravému břehu, motor přede svoji nekonečnou symfonii a v dálce před přídí můžete spatřit Brnky na břehu pravém a Roztoky na břehu opačném.

Roztoky

Říční km 37,5

A jsme na konci putování, blíží se čas obratu

Pokud se podíváte při vplutí do Roztok pozorně vlevo skrz koruny stromů, uvidíte roztocký zámek. Původně gotická vodní tvrz byla v roce 1565 přestavěna na renesanční zámek, ve kterém je dnes umístěno Středočeské muzeum v Roztokách u Prahy, které můžete během pauzy navštívit. Ještě krátký rovný úsek jste v Roztokách. Zbývá obeplout roztocký ostrov ve směru hodinových ručiček, téměř se dotknout trasy dalšího vltavského přívozu Roztoky - Klecany, přistát a dát si kafčo. Pokud přistanete na levém břehu, nejbližší občerstvení je asi 900m u nádraží. A po příjemné pauze se můžete vydat na cestu zpět

Jukněte, co vás na plavbě čeká

Jedinečný jednodenní výlet, plavba s vlastnoručně řízenou lodí do Roztok. Dopřejte si soukromí bez přítomnosti cizího kormidelníka či posádky. Před vyplutím budete velmi podrobně zaškoleni (prakticky i teoreticky), dopředu dostanete podrobnou plavební mapu, plavební předpisy, instrukce a rady na cestu. Změna trasy není možná, bezprůkazové vedení plavidla je povoleno pouze v úseku Praha Holešovice - Roztoky.

Kapitánem na den, loď Elisabeth
Kapitánem na den, zážitková plavba z Prahy do Roztok
Kapitánem na den, plavba plná zážitků
Kapitánem na den, vyražte vstříc novým dobordružstvím
Obytná motorová loď Elisabeth
Kapitánem na den, jednodenní plavba z Prahy do Roztok
Kapitánem na den, půjčovna lodí SP Praha
Kapitánem na den, jedinečný den na lodi
Obytná motorová loď Elisabeth • Kapitánem na den

Naše ostatní lodní služby

Do portfolia našich služeb spadá provozování výletních lodí v Praze, přívozů, provozování největšího tuzemského školicího střediska vůdců malých plavidel, specializované lodní charterové agentury, prodej a servis lodí a plovoucích zařízení, transporty plavidel a mnoho dalšího. V plavební sezóně 2025 / 2026 čítá naše flotila dvě osobní motorové lodě pro 140 a 100 osob, dvě kryté lodě pro přepravu 12 osob (párty loď a přívoz), dva otevřené osobní čluny, dvě obytné motorové lodě a jednu plachetnici.

Lodní škola

Největší školící středisko Vůdců malých plavidel (VMP) v České republice akreditované Státní plavební správou.

Osobní lodě na Vltavě v Praze

Pražské výletní lodě pro 140 / 100 osob s kompletním gastronomickým servisem. Firemní večírky, privátní akce, svatby...

Párty loď Valerie Selene

Privátní párty loď sloužící pro soukromé akce a večírky uzavřených společností. Rozlučky se svobodou, narozky, oslavy výročí

Pronájmy rekreačních lodí v zahraničí

Pronájmy bezprůkazových obytných motorových lodí a hausbótů v Holandsku, Francii, Belgii, Německu, Itálii, Maďarsku...

Oslavy na lodi

Rozjeďte jedinečnou párty na palubě některé z našich lodí... Narozeniny, rozlučky, svatby, firemní akce na vodě...

Hlavní web společnosti

Základní firemní rozcestník, hlavní lodní eshop, přehled novinek, popis lodní flotily...

Nezávazná poptávka plavby + kontakty

Pošlete nám nezávaznou poptávku plavby. Obratem ověříme volné kapacity a budeme vás informovat. Upozorňujeme, že maximální obsaditelnost lodě je 3 dospělé osoby + dítě. K řízení lodě Elisabeth není zapotřebí žádný průkaz ani zkoušky. Minimální věk pro vedení plavidla je 18 let. Plavba s lodí je možná pouze v plavebním úseku Praha Holešovice - Roztoky, a to i pro držitele průkazu VMP. Tip na super dárek: Dárková poukázka "Kapitánem na den"

Adresa provozovny:

SP Praha s.r.o., Jankovcova 27, Praha 7 - Holešovice

Telefon:

737 825 605, 776 591 963

Přístav Praha Holešovice:

Loading
Vaše zpráva byla odeslána, děkujeme :-)